Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



onsdag 16. oktober 2013

Kinesiske høsttanker

jeg skvetter iblant ute på tur når jeg ser hvor stor og mandig han er blitt. Lille tassen..
Ingen av cavalierene mine har vokst så mye på ett år...

Men ja, vi har våre ting...

Da nurken var liiiten
Sårene har grodd etter selegnagen. "armhulene " er  helt fine, og såret han stelte med på øvre delen av frambeinet  ble ikke noe stort prosjekt alikevel.
Jeg er glad det er grodd og at jeg fikk tak i en doxlock sele. Dette bør ikke skje igjen.
Han går jo pent i bånd, sånn sett, ikke så som trekk- Mack..

Halsbånd er alikevel ingen god ide.Nei, ingen trekk, men heftige napp når vi møter andre hunder


 Hvilket leder til hovedproblemet
Andre hunder... han tar helt av.
Spinner rundt og rundt meg, og noen ganger tråkker jeg på ham i vanvare.. Lenge etter passeringer han fremdeles helt pååå
 Han er ikke aggresiv, med det høres da flettespikke meg ikke sånn ut..
Så fort han får hilse, så er han så grei etterpå. Og han hilser i takt med personligheten.. Rakt på.
Hormonalder ohoi!

Heldigvis har jo jeg gått på kurs til slike høve, men det er jo ikke alltid en har tid til å sette i gang.
og så har en jo to..

Men planen er : sele til Tardis, for å spare kiropraktorregninger.
Ved motgående hund: samle begge gutta, og i kort bånd
Sette  i gang tiltak som å  avlede, snu motsatt vei, be pyden å kutte ut, for det kan også funke..

Det må i allefall prioriteres..

Så en gøyal observasjon: det hender ofte at en av hundene rister seg på tur.
Om det er Mack, så hermer Tardis, men ikke omvendt.. Eller begge helt på sekundet...
Hvorfor er det bare Tardis som hermer? Fordi han er mest observant på tur?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar