Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



onsdag 26. april 2017

Økt - uten jakke, med snø i kantene, og med skinkeost i skål!

Feiret eksamensinnlevering med en liten økt ute på parkeringsplassen

Sært egentlig. Brøytekanter, men uten jakke.... tror ikke det blir de typiske treningsforholdende fremover. men da ble det asfaltjobbing da..

Plan for dagen : 
- heel
-etapper
-Chaplin
- høyre
-rundell
- leke meg fram ideer til kl 2


Vi må jo trene impulskontroll, så jeg tok ut en skål , og klattet litt kremost. Han hadde veeeeldig lyst på , men klarte å tyve bare en gang, da jeg fylte skåla, og han var nær nok.
Var på vei et par ganger, men kom slukøra tilbake, oppgitt på kjipe morsan. Osten fikk han værsågod på når han var kjempeflink!!

Heel gikk fint. Han er mer oppmerksom når det er vendinger, og når han blir påmint hvordan det fungerer.  Varierer meg litt overganger, så får jeg han opp.
Kjørte noen lengre etapper, med begge sider. Target stick hjelper, og å belønne lenger framme

Han datt ut og ble interessert i folk som var ute,så, og ville sikkert bort, men ikke noe snusing i bakken overhodet. Det får vi nok testa på gress senere i år, tenker jeg,

Chaplin setter jeg nå på kan-lista. Han går i posisjon selv, og henger med både framover og i dreining

I høyre jobber vi fortsatt med at han tror det er rundell, eller twist først, og deretter at det skal jobbes i høyden, så jeg må roe ned, og belønne lavt.  Nå ser jeg jo bedre enn de andre øvelsen hvor skeivt det blir, men det er frustrerende at det blir knot. Så jeg gjorde noe fy fy, gikk for fort fram, med sidesteg i fart. Ja, se det likte han, krapylet..
Kjørte noen steg med heel og plass, før jeg kommanderte høyre. Jovisst var han på plass!
Jippi! Vi får variere mellom å pirke og etappe, ellers går vi i frø begge to.

Rundell gikk så det kosta. fortsatt på 3/4 sirkel.En øvelse hvor jeg ikke rekker å finne ham før han er ferdig. Rolig rundell i klasse 3, tror jeg...

Hadde glemt musikken og mobben hjemme, men vi testa ut noen sammensetninger i programmet, samt start og sluttt
Tror jeg er inne på noe.

På tur må jeg jo hele tiden sikre kontakt, og har variert med plass og heel ved passering. Nå testa jeg ut høyre også, dog uten forstyrrelser. Smakk!

Må si dette gir mersmak. Mentalt må jeg slutte å tro at programmet blir for enkelt. Det skal jo utvikle seg, dette er bare en ide. Og jeg har tenkt å bruke det lenge... Det er bra nok...Har ikke annet å bestille på lenge..

Neste gang :
høyre
rundell
etapper
teste ut musikk og ide kl2



Om å henge litt etter i heel
, men kan det tenkes at du kan belønne litt tidligere (før han henger), og da belønne fremover med å kaste godbit/sende til en avstandsbelønning foran? Gå litt tilbake i antall skritt, og belønn kun strekker med rett plassering? Henger han, avbryter du bare, kort pause og ny start! Så RASK belønning for rett posisjon FOROVER! ( sa en lur lur dame.....)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar