Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



fredag 26. oktober 2018

Hva er det for kommandoer hun har??

Vi trente i Drammen sist helg.
"Martha" sa jeg, nyinnlæring og det hele. "MarthaMarthamarha"
"Ari" smalt det fra treningskompishjørnet.

Nei nei nei!
Den kan ikke bli stående uimotsagt.

Altså, konseptet mitt er Dr Who, og jeg begynner faktisk å gå tom for  standardkommander som snurre, spinne, rulle, rundt osv,.
Så derfor bruker jeg karakterer og  fenomen fra Dr Who serien i mitt FS3 program

Kom igjen, dere er like mye i kreativitetbeit dere!

Ialle fall : Her er Dr Who konseptet, for noobs.

Dr who er en britisk tv-serie , som begynte på 60 tallet, med formål å lære britiske barn historie.
Doktoren, for han kaller seg kun    The Doctor er fra planeten Gallifrey ( hannundulaten min) Etterhvert kommer det fram at det er kanskje en eller to som kjenner hans ekte navn.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Doctor_(Doctor_Who)
Han ser rett menneskelig ut, men har to hjerter, og en barnlig facinasjon for alt som har med jorden å gjøre. Han er tilnærmet udødelig, men kan regenere. Siden serien begynte har doktoren skiftet kropp 13 ganger. ( som vi vet om til nå) Siste regnerering gjorde atpåtil doktoren til kvinne!  Så den nyeste doktoren kalles bare 13 av fansen.  Jeg kom inn i serien med nummer 9


Doktoren reiser rundt i tid , på kryss og tvers, og er  en del hundreår, om ikke tusen år gammel. Så med han kan en oppleve både middelalder og jordens  tredje siviliasjon. Andre planeter ingen hindring.  Aliens er en garanti. Siste sesong har en Rosa Parks episode! Jeg ventet spent på en Jack the Ripper episode, men i en bisetning så får jeg vite hvorfor det ikke kommer til å skje...  Serien er full av hint og antydninger, en oppdager stadig noe nytt av frampek og detaljer.


https://www.youtube.com/watch?v=p1QE4W1DxxE
Bare i Dr Who kan en høre en beintøff dame kødde med en gjeng nazister med våpen, og lire av seg en av de beste filmreplikkene noen sinne...
( etter å ha putter Hitler i en skap, det er jo der en putter saker en ikke liker)
Det er i det hele tatt en drøss med tørrvittige replikker å glede seg over i serien, og det meste er britisk relatert. Et friskt pust fra amerikansk dominans i underholdningsverdenen)

Doktoren reiser i en svært spesiell tidsmaskin , en TARDIS ( Time And Relative Dimentions In Space)
"You can not control the Tardis, but you can negotiate.."

https://www.facebook.com/TampaBayTardis/
Tardisen er blå, og der fikk dere den forklaringa på kinesens navn og opphav.

Doktoren er svært så selskapssyk , så derfor tar han med seg companions, mennesker som får gleden av å reise med ham. En kan gjøre en hel masse reising i en tidsmaskin, uten at det går ut over sanntiden. Men det er helt klart avhengighetskapende.

Så derfor har jeg begynt å bruke kommandoer fra serien i programmet mitt.

https://www.bbc.co.uk/programmes/p00r8zdq/p00r8yvf
Så når jeg brøler "ROSE!" på banen, så er det henne jeg mener.  Min første companion.

http://tardis.wikia.com/wiki/Donna_Noble

Dette er Donna.  Mer artig kvinnelig karakter skal du lete lenge etter


https://www.planetclaire.tv/quotes/doctorwho/martha-jones/series-three/

Martha Jones. Ikke mye englefjær og hypersensitivitet over denne legen her. OG INGEN ARI!!

https://www.youtube.com/watch?v=mnj6908pDDQ
Clara !

Enda har jeg Rory ( kan være tungt å rope), Amy, Missy, jodie , Master, Pink,  River, Song  , Jack, Bill, og  Yasmin  å ta av.

Av andre karakterer har jeg : ood ( veldig likt UT) engel, cyber,  og silence. Om jeg skulle trenge nye kommandoer

Andre kategorier : sonic, allonsy  blue....

En siste kommando jeg  kommer til å bruke er DALEK. Disse er svært lite trivelige..
https://www.youtube.com/watch?v=mxD-5z_xHBU

Og når jeg bruker Alan som kommando, så har det lite med Dr Who universet å gjøre, men skam på den i miljøet mitt som ikke har fått med dere den referansen nå...

( og nei , jeg har jo ikke sagt hva de ulike kommandoene innebærer som øvelse)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar