Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



tirsdag 12. april 2016

Liten opptur, og litt oppussingsobjekt

Har hatt en treningsøkt med L på ukjent sted, Kiwi på Auli.

Det var nedslående. Han var særs følsom på omgivelsene, og det var jo kjente hunder i fleng.
Så han snuste ikke , men var svært virrete. Avhengig av belønning. Men det er jo det jeg vet.. Han trenger miljøtrening. Rett og slett.

Fikk til mange flotte kjeder, og han var fokusert  med hodet opp fra bakken, men øya alle andre steder enn på meg som det naturlige punkt..

Så da vet man det... selv om man gnåler på mann om å mikse musikk, så har vi en jobb å gjøre liksom..
Lett skal det ikke være ...

Men der en dør har gått i vranglås på gløtta, så åpner det seg en ny, nemlig når vi ser andre hunder, som jo er et sabla mareritt

Han vil gjerne sitte og se på meg, men får det ikke til, når han først er fiksert.
Og jeg stresser og blir sint, frustert og motløs..

Bestilt ny konsultasjon hos hundehviskeren min på fredag. Hun pleier å ta med seg hunder å øve med, og jeg ba henne gå all-in!
Fyll bilen med olme beist , var  min bestilling..

Og så skjedde det noe, et innfall om en vil..
På lørdag kom det en hund i mot, jeg dro oss inn i en sidegate og blokkerte. Han ville smette mellom, og brøle, men jeg blokkerte ham med foten, og så låret. Rolig, men svært bestemt. Sånn Eirin på inspeksjon som bare skal inndra den ballen som sparkes i kantina... sånn er det med den saken

Bums, der satt han. Han kikka laaaangt etter hunden som gikk forbi, og var ikke noen engel, men han kastet seg ikke akkurat fram mer

Samme i dag, en hund vi ikke liker. Han brølte, og prøvde å gå forbi meg, møtte et kne og så en legg.
Han satte seg, fikk godbit, prøvde seg på å kjefte på hunden som var bak oss, nytt kne som møtte ham, ikke et passivt, men ett kne som beveget seg i samme kraft som ham.

Han ristet seg, og hadde kontakt..

Dette lover bra... Må bare holde den energien der...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar