Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



tirsdag 18. april 2017

Økt - en god dag for høyre

(Chaplin
rygge
høyre
heel
rundell
20 skritt i pos plass/heel

Skrev jeg før jeg gikk ut.. en må jo ha en plan.)

Vi gikk til barneskolen. Jobba på asfalt.  Ungene fikk ha plenen i fred for denne gang.Vi fikk gjennomført alt, unntatt rygging.. Han var så inne i rundell og å sirkle rundt objekt, at det får ligge.... alt annet ble gjennomført.

Det lå et gjenglemt rumpeakebrett, det brukte jeg som avstandsbelønningsmarkør av skinkeost. Stas å hente sjæl, veit du.
Mye syklende og hoiende unger, og som vanlig en del passerende hunder. Gjorde meg glad å se han så fokusert på heelwork at han valgte det i steden for å ta av på hunder . Han sa i fra til noen, men ikke full dynamittgubbe. Fokusert bissevovv, kalles det..

lille blå solstrålen min...

Slik gikk det :
Chaplin 
Han finner posisjon raskt, så jeg testa med litt kjeding. Ikke alltid at chaplin er førstevalget, men han tar det i allefall som andre. Litt lite lydhør i blandt.. Vi kan nå bevege oss fremover, og dreie sakte mot høyre. Han er flink!
Rygge
 Ikke i dag, han tulla det bare bort..Delja ned kjegla og raste rundt den

Høyre
Dagens store høydare.  Han vil fremdeles opp på to, og  han vil fremdeles begynne på rundell.
Så jeg fant en kantstein, slik at han ikke kom bak meg. Belønna med labbene ved mitt kne.  Snart kunne jeg flytte meg ut i fritt rom .Varierte mellom om å bruke handa og targetstick som target. Ts funker best, for da slipper jeg å stå bøyd. Beveget meg så et skritt sidelengs og belønnet for å følge høyrebeinet. Han hopper opp for å få belønning på to bein, og er skjeivere enn Oslo pride, men han er foran meg. Må huske på å alltid belønne på alle fire. Videre nå blir det å roe ham  ned og få ham i stå posisjon før vi flytter oss sidelengs... rolig..Dette har vi streva litt med. Gøy når det løsner

Heel
Vi henger fremdeles etter, og må se oss litt fremover  i blant. Roser fokus, henger fint med i vendinger. Kunne jobba mer med programmet i dag, men siden jeg har vært litt sløv så var det kontakt og triks som ble prioritert  i kveld. Det har blitt mer fokusjobbing ved passering på heelsiden sånn til hverdags og det er ganske  krevende for ham å sitte på samme side som det passeres, og ikke ha meg trygt i mellom. Men han vil gjerne klare det. Så, bedring der også. i bunn og grunn

Rundell (rrrrrr)
Det er andre gangen vi trener denne øvelsen, selv om han har foreslått det lenge. Fant en fortauskant, med godlukt på gresset, men han lot seg overtale. Første økt smatt han som en ål bak meg. Belønna ham i posisjon til å komme med baken i full sirkel. Andre økta med denne så gikk han 3/4 av hel sirkel. Han elsker denne øvelsen, med andre ord

20 skritt i pos plass/heel
Fin plan, men i dag prioriterte vi høyre og triks. Men vi klarte tyve skritt i plass. Roste masse for heelposisjon. Fatter ikke hvorfor han henger sånn i heel. Det går bedre med ts. Demper jeg ham? vil ha ts bort som hjelpemiddel, vil heller ha handa. Jeg står rettere og bedre med stick da...

(Og som vanlig fatter jeg ikke at jeg ikke gjør dette hver dag... det er jo så gøy!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar