Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



lørdag 21. november 2015

med blått etter stevne med grønn trikot..



Vel , hvor begynner man, annet enn at man er fornøyd, selv om det ble blått i dag.
Og noe annet ville overrasket meg , med all snusinga.. Noe jeg visste det kom til å bli.
Innendørs kunstgress? Kom igjen..

Da vi kom inn i hallen  tenkte jeg at jeg like gjerne kunne pakke sammen og dra hjem... Det var magnet ned i bakken..

Noe annet var at jeg måtta ha nøyaktig timing på musikken. Jeg sjangsa og sa 2 minutter..
Men så ble hele sangen spilt... og jeg måtte hele tiden jobbe for å få ham opp og vekk fra flekkene.
Da ble jo programmet lengre enn tenkt, og siden han måtte holdes i tømme, så ble det mye fokus på meg..

MEN : jeg fikk ham til å jobbe...
Ikke nok, men dette skal vi fortsette å  terpe på. 

Og ikke ble det disk, og ikke ble jeg sist..

Mens vi er i sjølskryt bobla så virker det som en polett har falt ned etter Karlstad ; det er ikke så hard og heftig piping lenger.. Jeg kan etterlate ham i buret, han trykker mot døra, men det er alt.
Og stevne oppførselen hans er upåklagelig

Men hva jeg gjorde ut på banen der i bobla mi er jeg ikke sikker på akkurat nå.... Tror jeg skal drøye litt med å se det, vet det ble filma

Sier som Nina : Mål i 2016 er opprykk til klasse 2

Jeg sier meg enig i dommerne, jeg :

Dommer 1
Utførelse :  for stor del av programmet er  snusing og distraksjon i miljøet
Tydelig hjelp, og liten flyt  For mye fokus på fører 6.0


I  & V :  lite gjennomført, hunden stille i store deler av programmet 6.9

M&F : Bra tolkning, litt kjapt tempo i musikken i dag, passer bedre når hunden jobber 7,5

Dommer 2
U : Mye ufokusert og snusin.Der han var på var det bra.. Kanskje et kortere program? 5.8

I&V : Fikk ikke vist hele programmet grunnet snusing, men det som ble gjennomført var med bra vanskelighetsgrad 7.8

M&F : Flott og gjennomført av deg :-) 7.6

Dommer 3
U : Dessverre var bakken veldig interessant i dag . Tenk på å unngå rygg mot dommerbordet, da ser vi ikke hva hunden gjør
( ett eller annet) jobba strålende 7.2

I&V : Tilstrekkelig 7,5

M&F  :-) 7,5

Så, hva nå? Jo, jobbe med kontakt og slutt på snusing .
Variere trening med nye øvelser til en senere gang...
Øve i duftende omgivelser
Dra på flere stevner
Fokusere på timing av belønning - lære utholdenhet og motivasjon?

Hederlig omtale av strikkadressen vår i det minste...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar