Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



søndag 8. november 2015

Tardis, internasjonal debut, klasse 1 FS, og bubbel!

( Håper å få lasta opp videoer også, når bare telefonen vil..)


Oioi...
Der står man altså, i mormors gamle nattkjole. En har levert inn musikk, selvbetjening, og har lagt bort dommerrollen for et lite øyeblikk.

Jeg har lært nå, det er bare trening, ikke noe stress. Alt kan skje, alt er erfaring. Dessuten, noe skal vi få til..

Min supre lille Tardis viser nok en gang at han er stevnetrent. Ikke noe tull i hallen, selv om det går store hanner tett på.. han ligger til og med i dekk....

Så, deltagere nummer 22, første gang utenfor Norge, gremlinstema, og tredje skikkelige start..
Hadde jeg ikke trodd i april, nei..

Vi har jo lite erfaring med innendørs forhold , kun Drammen, og der lukter det bikkje uansett.
Så, jeg regna med litt snusing kunne bli en greie.
Vi har jo trent lenge på gress lokalt.. men når hundre bissevovver har tråkka der...

Det som er litt deilig er at jeg kan ha nerver som tusan, men når vi er i øvingsfeltet, så går jeg inn i en slags boble. Litt sånn uvirkelig, bare han og meg.
Og så får en håpe at jeg husker programmet, alle versjonene av det... En har jo nødplan...Men det er ikke alltid en vet hva en har gjort....

Jeg ante uråd da han fant en flekk der i feltet, men jeg fikk ham opp med godbiter.
Så sa de " velkommen inn", og jeg satte ham i sitt , mens jeg satte inn balja og puta. Han satt som en prest..

 og så bar det inn, og han i posisjon i esken...
Jeg i "sovestilling" foran. Som sagt, i min mormors gamle nattkjole, tights og sokker strikket av garn fra veldedighetsforetak i Cardiff....


--------------------------------

-------------------------------------


Hvordan det gikk?
Man lærer av sine feil, jeg har lært mye etter i dag
Vi må jobbe med snusing. Ikke sikker på hvorfor, om det er stress eller distraksjon...men ja, det er en greie.
Det jeg også erfarer med glede og håp er at han kan rives løs fra dem,vi må bare kjøre på med avledning og gode belønninger... Det er vår greie å jobbe med

Det holdt ikke i dag, men vi fikk til mye. Masse!! og omtalene, var gode.
En må jo si gutten var flink når laveste poengsum var  7.2, og den andre dommeren ga meg bestått. 7,5...

Så jeg er ikke mismodig,

jeg erfarte også at Sverige ikke er farlig.... så kanskje en skulle komme oftere?

Dette sa dommerne :
7,2 7,7 og 7,9 :
Bitvis superfin koncentrasjon, men sen luktar mattan veldigt gott. Bra planering!
Musiken passar hunden :-)

7,5 7,7 7,9
Herligt program som man blir glad av! bra jobbat trots mattan som luktade så gott! Bra jobbat!


Så, målet var å få bestått. det holdt ikke, men det var jo så nære, at en får jo bare lyst til å jobbe på...
( Dessuten : for kjappe opprykk er jo ikke morsomt.....)


Så var det bubbel...
Og som sagt : Dj'n var ikke snill...
En ante jo ikke hva som kom...

Baltorama : Tarzan boy! Phu!

Vi jazza, snuste litt, men fikk til ganske mye..... Så jeg synes det også var en super erfaring.
fikk noen ideer til andre komboer han kan bruke i framtiden.... Godt tips... bubbla og få inspirasjon!
Helt uoffisell dømming, så klart men her er dommen:

Dommer 1:
7,4  7,7 7,8
Hvilken go och hærlig feeling ni hadde

Dommer 2

7,0  7,2  7,5 
Lite busig, men snygg tolkning...


Bildene mine skal krediteres fantastiske Åsa Nilsonne!!
( vi ser jo helt fantastiske ut!! I min mormors gamle nattkjole) Hun har klart å fange kines energien i allefall.....

There might be a gremlin in your house..

full pinne

<3

gremlin on the way!

Ingen ballader på denne karen

Flinkis.. ( Men hadde jeg tenkt hadde jeg dirigert oss unna snusefeltet der..)

1 kommentar: