Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



onsdag 8. februar 2017

Veien videre

Jammen ikke lett å komme ut av denne bobla. Lever på godkjensla ennå, og klarer ikke helt å ta innover meg andre utfordringer som venter i livet. Det er kun hundetrening som når gjennom på mellombølga.....

Jeg må jo fundere på : hva nå? Hva er veien videre

Jeg har noen alternativer.
Det jeg i allefall skal gjøre er å fortsette å jobbe med heelworkprogrammet mitt. Legge til to posisjoner til, og jobbe med vendinger , transporter og hans følsomhet. Få bort target og hjelpere.Kort  sagt fortsette i samme leia... Kanskje legge på litt mer tid  etterhvert. Mer planke trening og mer boks

Sånn blir det med det. Tross alt betalte jeg 150 kroner for den hersens bowlerhatten. En kan jo ikke kaste penger ut av vinduet heller? Det er også litt gøy å flikke når en har ei så trang og god ramme. Jeg behøver ikke vurdere om det er en kul nok øvelse. Det er det jeg skal jobbe med. Punktum.


FS , der har jeg to alternativer.

1 : Lage et kjapt og ukomplisert klasse 1 FS program å leke meg med mens vi øver inn klasse 2
  " Hyllestprogrammet" mitt.

2  : Holde meg aktivt  og konke i heelwork og jobbe for meg selv med "Hyllestprogrammet" Gi meg selv ett halvt år til å ha noe klart, råmateriale, så å si.  lenger, om jeg behøver

Alternativ 1 er fristende, da en jo liker fasen  der en oppdager musikk. Mye bra balkansk, mange søte poplåter der i samlinga...
Ulempen er dog klar som et egg. Finnes det enkle "mens vi venter" programmer? Itj før moi, nei!
Det blir mye for meg  det.... jobbe med HW, klasse 2 , og ei ventepølse????? Ganske bortkasta  tid og krefter i grunnen.


Så, da blir det alternativ 2.
Jeg kan , om det klør, melde meg på kl 1 med gremlinsnummeret, om det er så at jeg må liksom.
Klasse 2 kommer til å kreve mye. Jeg er forberedt på å bruke lang tid på dette..

Her er utfordringene i klasse 2 :
a) Musikken er klippet for lang. Gubben er ikke så villig til å snippe verket, fordi han tross alt har satt disse overgangene nydelig sammen. Men darlingene må nok drepes.... Skal jeg ha færre klipp? Eller kortere klipp? Mye er tatt vekk allerede. Og det kan fort bli mye prating i musikken å forholde seg til..Redigering er vel første pri her

b) Så skal en finne øvelser. Er det noe jeg er god på så er det å tenke at når jeg skal ha et nytt program så må jeg lære inn en hel bråta nye øvelser, uten å tenke at de jeg har ikke skal glemmes.  De er gode nok. Jeg har mange øvelser som ikke er brukt, og som vi jobber med som  pausefisker.
Her er jeg blitt flinkere til å rasjonere, og tenke at enklest er best, og at valget bør falle på de triksene som best understreker det vi vil si, og det som uttykker T sin personlighet. Gode program har ofte enkle øvelser, rene, gode gjennomtenkte øvelser som gir tydelige presentasjoner på banen. Sånne jeg ikke har produsert så mange av , for å si det sånn... Jeg faller fort inn i "alle skal med fella" - med den følgen at jeg går i stå, fordi ingenting gir mening, og det stabler seg opp krav i huet mitt om at jeg må få dytta inn enda mer på lageret. Som sagt, jeg har blitt bedre på dette..... men jeg vet jeg har potensiale til å bli skikkelig iddiot. Om du liker det, stick to it! Endre om du må, men det skal være rasjonelt, ikke triksejåleri.
 Bring it on! Det kommer til å bli frustrasjoner, jeg bare vet det.. Men resultatet vil bli awsome!

c) Treningsmuligheter. Helst to ganger i uka. Litt hjemme, og mye ute.Vi går mot lysere tider,.noe som øker mulighetene for å være utendørs  Må oppsøke de andre i gjengen på hjemmebane. Ikke miste tråden, og utsette, se punkt e : hva skal jeg bli god på i dag, fremfor : næh, skal vi trene litt da?

d) Trene effektivt. Huske energibalansen,. Ikke la ham falle ut og snuse. Fortsette å jobbe med kontakt i alle sammenhenger.

e) Ha detaljene med i "hva skal jeg trene på i dag". Vite hva vi skal fokusere på før T sitter der i langlina og titter opp. Ikke glemme overganger, timinger ( når skal kommandoen gis?) Dele opp programmet vettugt. Både i gjennomkjøring, og i tid.  Dette lærte jeg en del om i Sykes-planlegginga.  Det er ikke tull at rammer gir frihet. Dette programmet krever tanker, ikke bare i øvelser, men også overganger. Takk til Eva LK for å hjelpe meg til å se den.

f) Ta i mot gode råd fra andre. ( sette av tid til å produsere takke pent produkter)

g)    Få ham til å jobbe med roligere musikk. Ikke sikkert det er noe problem? Vi skal nå få dytta inn litt hopp og sprett også. Så lenge det ikke går utover premissene til musikken, så er det spenstig og originalt, faktisk!

h) Ikke glem :
- rett deg opp
- hvordan kan jeg delta i fortellingen?
- vekk med hjelpere
- hvordan bruke banen, sånn at det ikke blir stasjon til stasjons transporter
- overganger. Enkle, men viktige.
- energideling, les ham, men få ham med deg.
- temposkifter i musikken



Klasse 2 blir så bra, om det blir som jeg har tenkt..... Mye rolig musikk, men jeg kan leke meg alikevel.. Håper det fungerer alikevel...Ellers så blir jeg et levende dårlig eksempel.
Deilig enkelt med rekvisitter og kostyme, i alle fall. I hodet mitt, der er det fullt sirkus allerede..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar