Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



tirsdag 28. mars 2017

Vi legger rammer og har en jobb med heel

Ut på tur, opp til Starbucks!

Plan for dagen : heel trening, teste ut rammer og muligheter for klasse 2, rundell og pos høyre.

God oppførsel hele veien, joggere og sykler inkludert

Han skal ha ros for oppmerksomheten!! Men hvorfor han plutselig skal tygge på det som ser ut som usynligheter fra bakken, det begriper jeg ikke....

Nuvel. Vi begynte med plass, og gikk kjapt og greit 35 steg, vendte og gikk 35 til. Bra! Full kontakt
På heel henger han bra med i svingene, men faller ut med kontakten mye før, han er med , men har ikke den strålende fokusen jeg vil ha. Så, der er det bare å jobbe. En kan jo prioritere den siden mer ved møting . Vet jo at jeg favoriserer mye på plass. Han har godt av å være på begge sider , kanskje være litt spent på det

Høyre posisjonen er ennå ny, og han står i alle fall ikke fint. Men han skjønner at noe foregår på den siden.
 Chaplin er bare en fryd. Den som sier at det er en lett øvelse kan kysse katta... Men nå er han limt på føttene mine... tidvis i alle fall...
Neste nå blir å trene begge veier.

Rundell , det vi si rygge i sirkel rundt meg har han lagt opp til så mange ganger, at nå skal han jaggu få den! fant en vegg med et hjørne, og han tok det kjapt. Peta litt med å belønne sånn at han er i posisjon for å komme helt rundt , han rekker fort en snurr før det...Sånt kan jo sjarmere..men når jeg visste hvor og han slutta å hoppe, så er vi på gang der.

Så lekte vi litt med prosjekt kl2  (p2) Det blir 7 klipp , og korte sekvenser, så jeg måtte kjenne litt på hvordan det ble.  Slett ikke ille, jeg har ramma nå...

Og jeg har valgt en ny strategi : jeg skal ikke stappe inn flest mulig øvelser, men heller tenke grove trekk og lange linjer. Så får flyt og overganger vise variasjonene, og vi kan bytte ut det enkle med litt mer variert ette hvert. Jeg spør meg hva som passer, ikke  hvor jeg kan få dytta inn øvelse x, y og z. Balansere mellom å lære meg nye øvelser og bruke dem en har.
Herre min skaper  jeg har kommet et stykke der , altså... Jeg har ikke hastverk med klasse 3, så her kan vi pusse og pussle. Og lage god estetikk

Det er deilig med noe nytt, det er deilig å se en har kommet videre med gammelt grums, og det er herlig med en hund som liker å jobbe.

Trikslisteøving
35 skritt i heel
chaplin  begge veier
rygge lengre
høyre
rundell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar