Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 14. januar 2013

skal slutte å si at jeg har kinesisk nakenhund..

og gå over til å si Chinese Crested i stedet....

For folk jeg møter  misforstår jo..
Hva legger de egentlig i naken hund?

De forutsetter at Tardis skal være glatt som ei barnerøv, og det kan jo ikke være fordi de har vært på utstilling og sett det, hvordan slike bissevovskier skal preppes til pomp og prakt.
Og i og med at jeg har en slik en, og ergo må stakkaren være, det ligger i navnet  naken, frossen og nærmest forlatt, så kan en jo føle seg omtrent som tjueradden som stjal tøflene til den  lille piken med svovelstikkene... Mer hjerteløs kan en jo ikke bli.. hehe..

Så de jeg møter forventer at han fryser. Hele tiden.
Og ja, klart han fryser når det er kaldt, vått og mye sur vind. Da kler vi på, og tilpasser oss.
Men han er jo upreppa ikke mer naken enn mange andre raser.... mynder for eksempel, og hunder uten underull... han har dress/dekken, akkurat som dem..
Ja, han har noen Parkinsonspasmer innimellom, men det kan like gjerne være opphisselse.. og er det ikke kaldt, så er det jo ikke frostrier..Alle hunder dirrer i blant..

Så, om jeg sier  Chinese Crested det vekker assosiasjoner til våpenskjold og fint blod, så håper jeg de bare nikker og later som at deeeeet vet de jo alt om.

Det må de gjerne gjøre, bare ikke tro at nudisten min lider noen nød i Limahlcrest sveisen sin..
Han vet hvor varmen er å finne, for å si det sånn....og det koker godt under fleecen når vi får tempo opp..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar