Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



torsdag 2. mars 2017

Økt , litt leking i grunnen

Altfor lenge siden sist... jeg har hatt hue fullt av pensum.

Så nå ville jeg leke  meg litt.

Først hadde jeg rett og slett samtrening med gutta. Det har jeg ikke gjort før
Har ingen ambisjoner om noe 6+, men hey, til husbruk...
Det viste seg at det var mye de to kunne gjøre samtidig...  De gira opp hverandre

Artig.. dette vil jeg gjøre mer. Mack er jo bare så på...Og dessuten trenger han å lære å ta pent..

Så var det egentrening for kinesen. Jeg var virkelig  i det kreative hjørnet i dag.
Jeg dro også med meg litt tips fra en smart dame. Jeg "slo meg av" om han ikke hørte første gangen det blir mye selvbelønning, mye rygge halvveigs rundt meg ( noe vi ikke har lært ennå) og sussin så det er rent uanstendig..det går ikke i klasse 2.. da må vi ha presisjon, i tilegg til galskapen

Vi begynte med en ny øvelse til heelwork. Posisjon 2 og 6 , som jeg vil kalle høyre og venstre. Min, ikke hans. Så  med en hund som partner behøver en ikke å diskutere hans eller min. det er min....
Foten på planken og lure ham i posisjon. Han satte labbene på planken, og plasserte snuta mot mitt høyre bein. Nada problem . Høyre!
Løse ham ut, og prøve igjen. Belønne. Gå bort fra planken, få ham i posisjon. Han ble usikker.
Tilbake på planken, han i posisjon.
Det er derfor det er så gøy med noe nytt for en kines. De tar det så kjapt...Det er når han heller vil gjøre noe annet at vi går i stå. Jeg tenker at det må være noen bordergener i rasen. Ingen annen forklaring duger...

Vi gikk tilbake til Chaplin, høstens store greie. Nå ville han kjapt i posisjon, og jeg prøvde ikke bare fremover, men også en dreining. Ikke lett å se uten speil, men bakbeina hang med. Vi skal ha chaplin i klasse 2.

Litt skulderøvelser. Her er han tulling, og vil bare klatre og susse.Eller kjøre serier med  å holde fast armen min. Det blikket.. Han ser jo spinnvill ut

Til sist ville jeg prøve å få ham til å løfte labbene i takt med meg. Han skjønte konseptet når jeg satt. På kne var det verre, han rygger og vil klatre.
Når jeg reiste meg var det rygging..

Han er nå søt også...

Bare jeg nå får satt med ned med klippemotivasjon, så skal vi få til fine saker i klasse 2.Sangen  er per nå for lang
Og så må jeg holde heelworken ved like. Vi går mot lysere tider nå, det blir enda lettere å komme seg ut på store deilige plasser... Sykes har bare begynt

Jeg må jo melde på i heelwork snart , før sommeren.  FS klasse 2 i august kanskje?? Så har jeg litt tid på meg..

( Nattkjolen jeg brukte i gremlinsnummeret er forresten i ferd med å rakne stille i sømmene. Godt brukt og et fint symbol for noe vi har lagt bak oss... Både vi og nattkjolen har "slitt" til felles)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar