Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



søndag 2. juli 2017

Konkurransehelga 30.6-2.7 -17

Hurra! To konkurranser på en helg.
Jeg tar  berøm for å tenke at dette ikke er alfa og omegastevnet, det kommer flere også... jeg kan  rett og slett ikke tenke at NÅ, MÅ VI BEVISE! I DAG!!! for da klikker det inn ett eller annet på nevesystemet, og Tardis liker ikke..Så, dette var bare to kule konkurranser...
Ikke minst er det første gang med forlenga program!!
Når det er sagt så er det ikke stevne igjen før i november for min del. for jeg dømmer i Kongsberg. Og det blir i Drammen... iiiiik! Det er vanskelig bane , det...

Men, som sagt... dette var bare to kule konkurranser.
Med to bronseslufser..


FREDAG 30 juni
Litt  småstressa, med tidlig avgang til Lunde, og bilen kunne ikke vært mer full..
Jessheim- Lunde , og rakk musikkinnleveringa med  ti minutter margin
Det blåste, så jeg måtte finne på noe glupt med plakaten. Det ble til at baggen til mannen ble med på banen. HA!

Det ble ikke filma eller tatt bilder av denne oppførelsen, og det er like greit.
jeg hadde gjort alt jeg kunne, omstendighetene tatt i betrakning. Nummeret har jo blitt mye lengre, og det sitter jo ikke helt. Jeg har lagt til to nye posisjoner...
Jeg lufta godt grundig og lenge, og frista med kjøttboller. Kort sagt, alt som mangla var ei lykketruse.

Selvsagt måtte han ta inn omgivelsene, men han valgte meg. Han var dessverre litt lite lydhør og ville gjerne , men  jeg setter lite pris på forslag på koreografi i konkurranse setting. Vi holdt oss innenfor 2 meteren, men det holdt bare ikke... Hadde jeg fått godkjent på dette, hadde jeg lurt på om de ga  bort røde bånd til forbipasserende.... Når det er sagt , så har jeg en helt annen hund nå enn jeg har hatt, vi nærmer oss...

Dommerpoeng og karakterer ga meg flere tips å ta med...
2.7.17



Dommer  1 : 7,2  7,2  7,2
Rekvisitten din var så stor at den skjulte en del av  ditt program, så jeg ikke fikk sett alt. Tenk på hvor rekvisitten står i forhold til dommerne
(That's it, den er UTE av programmet!!)

Dommer 2 :  5,5  5,0  6,5
Uklare posisjoner,  rekvisitten i veien, musikken passer oss bra
( Tror det er det hun mener, litt svak skrift.Ja, hun er knipen på poengene, men det er ikke bedre, rett og slett.. *brenne plakat*)

Dommer 3 : 7,3 7,9 8,0
Mye bra, men ble for mye upresist. Potensiale i massevis
( Hun her har i allefall fått sett programmet og ikke bare plakaten... godkjent i to kategorier!! Wee. Upresist? No shit, Sherlock!)

Så, vi fikk som fortjent. Men vi hadde det gøy på banen, og fikk erfaring på å konkurrere ennå en gang. Jeg fikk også bevist at  det jeg  ba om hjelp til på kurset, er det jeg faktisk trenger hjelp til. Han må bli mer lydhør, og fokusere...

2 juli 17


SØNDAG 2 JULI
Var aller først på banen i konkurranse i dag. Ikke så nervøs, men heller med følelsen av at jeg gjerne skulle fått jobbe mer med tilbakemeldingene fra kurset. Litt sånn at jeg skulle dømmes i dag på bakgrunn av gårsdagens nivå. Passet meg fint å skulle gi jernet, og deretter bare nyte dagen

Men pytt sann, noe skal vi få til. Jeg skal bestemme posisjonene, og han skal følge.
Jeg var på vei bort til inngangen , og skulle til å si til ringsekretær at hun ikke måtte la ham snuse på bakken mens jeg satte ut.......... vent litt.. jeg skal ikke ha noe på banen... vi skal rett ut..
Dermed fikk vi ikke svenskeåpning : at jeg hetser ham opp, til å komme..
Vi trenger ikke den, han kommer han.Ikke i full øs, men det er det vi skal jobbe med...

Han måtte gås i gang, men holdt godt  i 1minutt og 49 sekunder....
Litt mye snusing, og utfalling, og da blir jeg selvsagt lite rett og flott å se til.. det lyser hjelp og krykke hele veien.
Alikevel , han tok seg opp, og når løs hund er noe han registerer, og ikke synes er nevneverdig viktig, så ....
Det ble blått i dag også, dessverre, men jeg er alikevel fornøyd. Vi har jo ikke begynt å jobbe med tipsene ennå....
Vi holder Drammen åpen som en neste  mulighet. Vi skal jobbe med inngang, og fokus.. Det beste stevnet ligger der framme... Hadde vært fint om det ble Drammen...

 

Dommer 1 : 7,4
Slutten av programmet ble veldig bra. Litt mye ukonsentrasjon i starten som gav en del upresise posisjoner
7.7
Bra for klassen ( HA!)
7,7
Når dere først kom i gang ble skiftene i musikken bra
( takk takk)

Dommer 2 : 7.8
Lite luftiga pos i blant
( vet det... skal jobbe med det)
7,6
vend gjerne hunden mot dommarna
(oops... det også.....)
7.8
Musikken passar er bra.Lite stopp som påverkar tajming. Well done!
( hey hey!!)

Dommer 3 : 7.0, 8,0 8,0
Ikke helt med på starten, snus og unøyaktige posisjoner og trengte mer hjelp.Kom seg veldig bra på slutten! Gleder meg til neste gang!
(takk takk)


Konklusjonen må være at vi er veldig nære å få det til.
Når jeg nå må tenke hvor dommerne sitter, så har en kommet et stykke lenger enn bare å gjennomføre...


Så, fremover :
1. Bli helt sikker på den siste delen av programmet
2 Planlegge banen, og hvor jeg er i forhold til dommere
3 Se nærmere på og flikke på starten. Han må med fra første øyeblikk, da går det...

Rundt svingen ventar napp og raude silkeband...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar