Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 24. juli 2017

økt - kines byttes i undulat


Plan : 
-Trene posisjoner
-Åpningen på kl2 , se om kjeden duger
-Utadsending med meg på bakken
- Sittende rundell
-Texas

Evaluering
Helt ærlig? BLÆÆÆ!
Vi jobba på plenen utenfor, og det er tydelig at det har blitt for mye terassetull i sommer, Nå var gresset nyklipt, og jeg kjente jo det stakk litt uten foten, men alikevel da...
Han hadde et svært kort konsentrasjonspenn, datt ut og snuste, enten på bakken eller ut i lufta. Maula gress...Og det er noe med det øret, han klør og rister på hodet, men jeg kan verken lukte eller se noe, ikke noe hevelse eller rødhet.. Vi må nok ta en sjekk....

Så i dag hadde jeg lyst på blå undulat i stedet, for å si det sånn...
 Vi kan altså ikke trene på terassen mer , den er god Never ever..!
Han fikk forkuler i belønning, det var greit det altså, han stjal til og med belønninga fra skåla et par ganger, så kom ikke her!

Ikke før hadde jeg moja meg til med det jeg trengte og lada godteskåla, så var han et helt annet sted. Han klarte ikke å holde posisjonene. Jeg forstår at det holder hardt når nabolagets lekreste kjei, cockerSara blunker til oss , men hallo!!? Hva med alle de andre gangene?

Jeg måtte jobbe hardt for å holde ham i plass. Fikk til en god etappe opp og ned plen i alle fire posisjoner, men det var ikke sånn at han da hadde skjønt tegninga. Han jobba for godbitordet, ikke fordi det var gøy.
Måtte hekte tak i båndet og lokke ham med meg  . Sikkert ikke verdig, men...Hvordan belønne det som er bra når jeg ikke rekker å belønne for det stadiet han er på!?

Starten på hw er like dust, og det spiller ingen rolle hvilken posisjon jeg starter i.  Han er på picnic!
Noter : Trene åpning og nøyaktige posisjoner . Lav list."Husk  egen spade"-lav list. I allefall var der han viste  sin måloppnåelse i dag..
Minner meg selv på at jeg nok har slurva i nøyaktigheten på innlæring.. (kjeeeedeeeeeliiig) Men han kan bedre!

Utadsending var et lyspunkt. Han trodde han bare skulle rundt meg, men så begynte watten i pæra å funke. Siden han hadde bånd, så vælva selvsagt kjegla , men jeg brøla "NAMNAM!" og han fikk ha nesa i skåla en stund
Neste runde stoppa han opp og ville sette opp kjegla igjen med labben. En fin dekk. Han tilbød en rull også. Det e jo han i et nøtteskall det.... Ikke på menyen, men det kan jo passe fint.
Tredje gang endte halvveigs på en flekk.... gaaah! Nesa i lufta som en værsjuk værhane.. Jeez

Ut igjen og i dekk. Phu!
Plutselig hadde jeg glemt overgangene i programmet, men pytt...Det er ikke der vi fokuserer i dag

Så skulle jeg kjede sammen de to første delene i FS
Han kan patronum, men han gjør det så kjapt og slurvete når jeg bruker tryllestaven. om jeg leder med handa går det bedre. Her må vi også fokusere litt. Det ser ikke pent ut, og han skal ikke jobbe på to bein uten kontroll. Har sikkert gått for fort frem

-Også faller til overmål bikkjekreket ut på chaplin...!! Den øvelsen som sitter som et skudd etter all treninga.. Han rettet seg selv, fulgte med både framover og i vending, for så å smette ut, og begynne å  beite! Arg!
Midtdelen med  "Everything,"  gikk  forøvrig fint, han dekker flott, og er lydhør. Takk og lov at han kan den delen.Om han bare kan holde seg i chaplin...

Det siste vi prøvde ut var den nye øvelsen Texas. jeg tenker at den kan heve vanskegraden litt i programmet vårt. Men han vet ikke helt hvor han har bakparten hen, og vrir seg som en orm. Full fest når han lykkes, men i neste runde så er det like gæli. Han kan den bare ikke ennå, men det kjennes litt  nederlag .Summen av det hele i dag er ..... ikke etanes

Så, vi fikk til mye, men den flyten og gløden jeg vil ha, den var totalt fraværende.
Det blir straffelekse dette her..med underskrift hjemmefra og fredagsmail

Neste gang :
- trene start på hw
- presisjon og statisk trening i posisjoner
- Texas
- rolig patronum

SKAL GJENNOMFØRES PÅ PLEN! I morgen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar