Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 3. juni 2019

Trippelstevne i Fredrikstad 31 mai - 2 juni


Ordna det til bra for meg sjøl.. to dager stevne , en dag dømming.. Hyggelig  med en dag hvor en faktisk får sett alle programmene som er i sirkulasjon..

Og nå er det mange håpefulle som er med, og binger stevner!!

( de fleste bildene er det Mari som har tatt..)


Fredag 31 mai

Jeg var visst litt slitsom å ha med å gjøre på stevneplassen. Nerver , ja!!
Men egentlig handla det bare om å få kommet seg utpå og bli ferdig med det. Det verste er jo å stå der og trippe......Om jeg stressa kinesen på banen? You bet! Og jeg skal være oppmerksom på dette.

Og i og med at Tardisrekvisitten var særs følsom for vind, så grubla jeg mye på det. Løsningen ble et par stener på bunnbjelkene. Men sånn kan det ikke være i lengden? Og hva med den oppblåsbare daleken???
Så, jeg styra fælt med det, men ikke så rart. Jeg visste jo at programmet mitt ikke kom til å være perfekt...Da måtte i allefall rekvisitten ikke være luftbåren

Vi starta med heelwork2
Han gjorde masse rart, og sviva langt bortenfor meg. Var mest i bobla, og prøvde å få ham inn, fant ikke helt roa der ute til å hanke ham inn i sonen.
Sidesteg var ikke til å tenke på... Jaja, hold ham på da i det minste...

Og selv om jeg visste at dette kom til å bli blåere enn blått, så hadde vi gjennomført.
Ikke minst..... så viser det seg at vi IKKE trenger en lang tilvenning med ny kontakt og forstyrrelser...
Som Eva LK sa : " det er fortsatt stimuluskontrollen med dere, ja...."
Det har hun rett i...
Men  nå er vi i gang, nå er vi ferdig med å teste og kløne.
Han er nå med, selv om han ikke er enig i hva vi skal.
Og det var det jeg trengte å bekrefte.
Musikken min fikk jeg også ros for..

Så, jeg var helt enig med dommerne. Og sulten på mer..
Dommer 1 :
6,5 : jobba på! ( jo takk...)
6,5 : tror det manglet noen posisjoner? ( jøss, smart dommer gitt)
7.0 : Litt vanskelig å tyde i dag ( kunne knapt tyde det sjæl)

Dommer 2 :
6.9 :  Litt for mange upresisheter, henter seg fint inn mot slutten ( takke f.. den dagen han ikke behersker h og v da......)
7.8 ( veldig snill her....)
7.5  + for kostyme ( takk takk)

Og siden jeg var eneste startende i HW2, så ble det gull, og pall og masse greier..
Det gikk opp for meg at det ikke var det  som betydde noe... men at vi hadde gjennomført!!
(men ja takk til stæsj)
Helt sikker på at jeg ikke hadde Baba Jaga pukkelrygg på banen dagen etter...


FS3 var jeg spent på..
Tardisen fikk stein, og Tardis ble spinnvill da jeg gikk for å sette ut. Jeg antar at det skrudde ham opp et par hakk..
Så entra vi, og bobla er sånn et godt sted å være..
Og så fikk vi tatt hull på den også. Han fant på masse sprell, men var ikke der han skulle være.
Det ble overtydelig at vi har overganger fra ro til fart å jobbe med, stimulus kontroll, og å øve øve øve...Det hjalp heller ikke at han plutselig fikk syn på SA som skulle filme
Heretter kan det bare bli bedre, tenkte jeg..
Det mente nok dommerne også.

Dommer 1
6.0 : litt mye som gikk galt i dag
7, 4 : litt vanskelig å si i dag
7,8

Dommer 2
6,9 : mye upresisheter og lett distrahert hund
7.0
6,5 : vanskelig å forstå, men morsom slutt

Dommer 3
7.1 : M;ye bra, men litt mye kluss for å få godkjent i dag
7,3 : gode tanker, men fikk nok ikke vist alt i dag
7,6



Som en kunne vente.....
Folkedommen var iallefall hyggelig. Jeg fikk høre at jeg holdt ham i gang, og at vi helt klart hadde jobba litt siden i sommer. Bra.... jeg jobber for sånt jeg...

Masse stæsj og pall i dag også...
Litt ensomt  , og ganske ufortjent siden det ikke var bedre det jeg hadde.

Grunnet vær skulle vi være i hall dagen etter, så jeg tok inn Tardis for å sjekke forholdene.
Der stinka det brukt bikkje, og han låste nesa nedi...
Jeg fikk stygge flashbacks til treningsdagen i Drammen, og tenkte...pokker....


Lørdag 1 juni

Javisst regna det. Så tanken på hall og tørr rekvisitt var påtagende.
Men veldig skeptisk med tanke på gårsdagens snusiferi...
Lufta kjennes bedre, dørene stod åpne. Tardis ble satt inn, i buret,men kke dilla med mer enn nødvendig,

Jeg ventet spent på å se hvor mye snusing det kom til å bli. Noe... Så jeg var ikke positiv.
Men skam på den som gir seg...

FS3 først for meg.
Tardis og dalek satt ut.
Gira ham opp på kjøttbolla, løp inn, og fikk ham i posisjon. I dag satt han der han skulle....
og så ble det en hel masse  impro. men mindre enn i går.
Vi fikk til og med til woop og mige..., flott orbit, og kul avslutning!!
Han snuste ikke!!!! Da er ikke det noe jeg skal anse som primær problem, og det er en ufattelig lettelse for å si det mildt!!!

Jeg visste det ble blått, men noe mer lysere blått enn i går
Steike, jeg er klar for mer... For en motivasjon da gitt!

Dommer 1
7,4 : litt for mange håndtegn og mye upresise øvelser ( enig)
7,5 ( heeeey)
7,3 Vanskelig å bedømme, litt uklart tema ( åh, vi skal gi henne opplæring)

Dommer 2
 7,4 Noen misforståelser og tydelige håndsignaler som trekker noe ned. Men bra jobba !
7,5
7,5 : forstår ikke helt historien ( voksenopplæring bestilt..)

Dommer 3
6,8 : her var det mye bra, men noen misforståelser. husk på håndtegn som gir mye trekk i klasse 3 ( jepp, og det har første pri)

7,5 : Bra, ønsker noe mer selvstendig jobbing på avstand
7,7 jeg forstår ikke helt historien, men forstår det ligger mye jobb bak koreografien

ja, her har jeg helt klart mye å jobbe med. Dette er jo klasse 3.. pusse og flikke..


HW2
Her visste jeg at jeg måtte finne en annen energi, så jeg jeg brukte noen knep. Og jøje... det virket..
Regna med at jeg blåa opp når jeg måtte fysisk korrigere ham for en snus, men  den måtte jeg bare ta..  Jeg løftet hodet hans opp fra flekken. Det skal vi også jobbe med Neste gang så sitter det!!
Deilig med et program som gjør meg så trygg på hvor vi skal når, og hvilken posisjon.

Og det var lyseblått altså... Sølvplass.

Dommer 1 :
7,45 Trekker for berøring/ trekk i halsbånd pga snusing. Ellers mye bra
7,8
8.0 : fint tolket, + for kostyme

Dommer 2
7,3 Her var det mye bra. Noen upresisheter i noen av posisjonene.Trekker dessverre litt for fysisk manipulasjon
7,5
8.0 fin musikk ( takk, vet det, si....)

 Dommer 3
7,5   Fine posisjon 1 og 5 . Litt trekk for fysisk korrigering. Bra jobbet!
7,5
8,5 ( ållø!)

Tenker at folkedanserfaringa mi betaler seg på den siste delen, jeg.....

Jeg er kjempefornøyd, og sikter nå mot poeng, blodrøde bånd og erfaring i å være rågode!!

Gleder meg til Lunde!!
og lørdagskvelden var kinesen så kaputtski at han la seg i bur for å slappe av..


LUNDE-LUNDE-LUNDE.....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar