Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



tirsdag 14. april 2020

12.4.20 Nødhjelp fra Halden

Har helt glemt å blogge fra søndagen!!!

Jeg har mangla mangt og mye på motivasjonen min i det siste.
Snusing, hull i programmet, usikkerhet om standarden er nok til klasse 3.... i det hele tatt

Så, i stedet for å tenke noe lurt, så har jeg i grunnen bare utsatt og utsatt...
Skjerp deg – BAREDEGBAREBEDRE




 Og det går jo ikke..

så da går man til ekspertisen. Dette tenkte jeg allerede i januar, hvor vi ikke fikk til en skit..
Men tiden tikka og gikk, og så kom corona
Skjønt ekspertisen ga blanke i påskerøde dager og corona. Vi skulle vel ikke trene oppå på hverandre heller?

Før  jeg dro hadde jeg sjøl tatt noen grep. Lagt dr who programmet mitt på is. Bare utsatt litt.
Jeg har jo trent inn mange nyttige øvelser, og de kan jeg da vitterligen bruke i flere program

Det var  adoptivdattera som lurte på om jeg ikke hadde fått nok og kanskje burde vurdere det
Sta som en bukk har jeg alltid sagt nei, og stått like stille
Det er forskjell på å gi opp og å skifte taktikk

Så, hva... finne på?

hva med....
huldre program?

som sagt så gjort.. raste rundt på youtube etter alt av hørbar folkemusikk. havna på mange rare steder i kringelkrokene der, og fikk gubben til å klippe.

Voila.. kostyme og rekvisitter tenkt ut.. sang delt inn i sesksjoner og konsepter

Sendte til nødhjelpen og fikk tilbakemelding på at vi skulle nok diskutere musikk og endringer..

nais, tenkte jeg.

Det ble en heidundrende dag med  de to fruene av Halden

For å si det kort  når det gjaldt musikkdiskusjon - jeg dro hjem med helt ny musikk. Ny for meg også. Ingen holdepunkter som er kjente og kjære... Madre mia!
De følte seg nok slemme og sa det også , når det jeg hadde ikke dugde. Men kjære vene.. jeg kommer jo for å høre det som er sant. Nå slipper jeg å kaste bort måneder på noe som ikke gir mening og som ikke gir rødt på flyt og konsept. 

Triksmessig er jeg innafor, så det brukte vi ikke mye tid på

arbeidsinnsats og fokus var mer av samme bitre medisin. Stopp snusing. og være good/bad fører.
Om du snuser, så skjer det ikke noe stas, men om du fokuserer så deiser det manna  ned i hodet på deg..

Så, fokus ulike steder er det som er i fokus nå. Hjelper ikke å trene triks om en ikke får gjort dem

redigert : han jobba som jernet når han først skjønte det. Hurra! ( krav fra nødhjelpen i Halden om at hans innsats ikke skulle glemmes)

Siste harde leksjon var belønningsarbeid. Trodde jeg var god på det.. nope
hunden skal kun belønnes for det den gjør, øvelsen skal gjennomføres, beina i bakken, vent ham ut, og ikke lokk, lur og manipuler.
Jeg fikk streker på låret, ( hunden skal ikke foran der i posisjon) og måtte ut med rumpa for å gå ned på rett nivå. Så helt latterlig ut. Og så skal man i tillegg belønne i fart.. Hjelpes..

Det ble kinderegg , opptill flere.. var helt kokt...

Nødhjelpen ville også ha flere møter.  Så vi kommer ned igjen vi...

Avslutta med tur med hele gjengen. Nesten alle fikk møkkete bikkjer..

nå er jeg på egenhånd. Skal høre på musikken, trene triks og posisjoner, og bare ha fokus og god belønning

i en hemmelig skog i Halden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar