Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 1. mai 2017

Morodag med Eva

Det hender en får besøk fra den andre siden av byen.
Eva tok turen, og vi dro bort på skolen for å trene. Rimelig utfordrende, mente hun, med lukter, unger, passerende både to og firbeinte.

Godt å vite, det hender jeg kjenner meg kjedelig som bare drar bort dit. Ingen grunn til det altså..Det var ekstra mye løping, ballspill og haloj i dag..

Kontakt sto på planen, samt plass og heel.
Det er helt klart at jeg belønner for langt bak på heel, og at det er derfor han  henger. I det hele tatt, godt med tilbakemelding.
Hun var enig i at han var særs miljøfølsom. Når det er sagt så tok han snusekorreks kjapt. Det ble ikke noen greie.  Det største problemet var at han ble stående å se seg rundt, og falt ut.
Etter en pause ble det mye mye bedre.
Så, vi bare fortsetter vi.... etapper og vendinger, tre posisjoner..

Ellers så var jeg figurant med godbitskål for Nin, og sett litt hvordan Eva korrigerer. Hun gir ingenting ved dørene.
Om en ikke er der en skal være i ruta så får en veiledning om hvor man skal være, og så er det tilbake på plass og ut igjen. Der har jeg litt å lære. Jeg kan nok ha litt billige belønninger i blant.

Skulle ha tatt med grima, han var ikke noe grei da det kom en hund forbi, og han ikke var i kontakt. Tror jammen jeg skal kjøpe en til , sånn at jeg har...

Etter en pause tok vi fatt på runde to, hvor Eva hjalp meg med øvelser jeg  ikke klarer alene. Sånn som å jobbe oppe på ryggen min, og slalom over armene. Han blir jo så gira når han får lov til det at han ikke er til å få ned igjen. Alle øvelser etter  ble erstattet av en tur opp på ryggen iallefall før vi kunne gjøre nie annet.  Han er bare too much, og herlig.... I flere tidssoner på en gang..

Kveldsturen gikk jeg med en og en hund, og vi hadde da vår tredje tur med grime. Det er bare helt utrolig hvor fort han lander, han prøver seg, men får det ikke til, og velger da meg... konsekvent.
Vi fikk en stor hvit gjeterhund i mot oss i går. Det var heftig nok, han bjeffet en del og kasta seg i båndet, men  vi snakker om en brøkdel av hva det pleier å bli.Og han roet seg fort ned, selv om den andre også brusa seg opp. Må bare ta det tidlig nok inn i kontakt.

I dag hadde vi hund bak gjerdet, et langt gjerde som skulle passes godt på, og det var en fryd å høre kjeftesmella på den andre siden, mens Tardis gikk med blikket klistra til meg. Et par ganger ga han tilsvar, men det ble ikke noe skikkelig munnbruk av det. Pølsebitene hagla.

I det hele tatt har vi mye fint på gang nå, som vi bare skal melke på..

Takk for i idag, Eva!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar