Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



tirsdag 18. juli 2017

økt på terassen


Har vært knegent å begynne å trene litt igjen. Vi så gjerne ta i bruk det nye, men det er så mye å ta fatt på... det blir ikke konkurrering med oss før til våren heller, har fått oppgaver på de to siste stevnene.Men med et par treningssamlinger, og drømmen om å stille i klasse 2 helt fra første stevne.... det er jo motivasjon?

plan for treninga i dag :

gloseprøve ( hunden skal finne posisjonene jeg ber om.)
starten på programmet i hw
omvendt lokking på øvelser i fart
patronum

Tenke på
- godbitord
- ikke belønne hjelp
- drøye posisjoner


Sånn gikk det.

Gloseprøva var ikke noe problem. Men jeg ser at håndtegn for høyre og pelle kan være litt like
Vi laga en ny innledning til starten i HW, så var den i boks. Samarbeid med bikkja  lønner seg alltid
 Omvendt lokking gikk litt mer over til å gjøre kjente øvelser mens jeg sitter eller står på kne. Plutselig ble ut-øvelssen helt uforståelig..
Han tok den, stor bue rundt stolpen, mase ros og godis, og så ved neste leie, så skjønte han ikke noe, og ville klatre på meg, eller gå rundt meg i stedet.

Så sånn sett ble det mye stillesitting på meg.Og det er kanskje min skjebne i klasse 2 FS?

Patronum kunne han helt plutselig.. men i racerfart så klart.. farlig...
Som alltid ender det med at vi tester ut en hel masse annet rart også når vi trener.. det er jo nyttig å komme på nye løsninger, men det er jo ikke etter planen. Jeg jobber hardt med meg selv for å huske :

Vi belønner ikke hjelp, bare perfekte øvelser
vi bruker namnam når det kommer godis

Jeg må også huske på at han blir koko i toppen når vi har holdt på for lenge... jeg skal bare ta øvelse a for siste gang, og så måå jeg bare teste den med b... Og så har vi det gående...Dum trener!

Trykk, at han skal lene seg mot meg, den må vi jobbe mer med planlegginga. Han skjønner ikke ett pøkk. Samme med å holde pray posisjon. Han trekker enten hodet opp igjen, eller døtter hele framparten under, ser ut som en hamster på vei ut av en lukka hånd..Må tenke ut noe lurt..


Men vi fikk lekt litt heftig da, jeg småløp litt rundt på terassen og han med. Ville til og med bite litt i leke... du verden...

Neste gang :
Trene posisjoner
åpningen på kl2 , se om kjeden duger
utadsending med meg på bakken
sittende rundell
sr + texas

Lumpingshurpa, det er meg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar