Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



torsdag 27. juli 2017

Med Eva i Drammen!

Ja, la oss ta med kinesen som ikke vil, dit han fungerer minst!! Drammen hundehall!! Ingen skal si jeg gjør det enkelt!


Så, vi tok kollektivt til Sandvika. Alltid hyggelig å møte folk når en reiser med hund altså...


Så, Tardis'n i Drammen hundehall. ållø!

Det gikk slett ikke så verst. Eva hadde sin Nin inne samtidig i vår del av hallen, og han taklet det bra. Han og Nin gikk fint overens.
Det ble ingen bilder av selve treningen, for vi var opptatt med våre greier vi..
Vi holdt på med posisjoner og triks, og Eva sine øvelser.

For å oppsummere så var det som jeg skulle trent et helt annet sted, han datt litt ut, men var lett å få på. Greia var at han datt ut, og det skal han jo ikke.
Så da måtte han begynne øvelsen på nytt.

Fikk noen fine vendinger i plass og heel
Han fant posisjonene greit. Mangler bare min motivasjon med å terpe...og det må vi. Belønn god plassering og at han følger.  Fikk noen gode etapper. Gikk på forkuler og tubeost i dag også.

Utadsending sittende gikk flott, han jobber godt på avstand Patronum er fremdeles ulikt i gjennomføring , om jeg bruker tryllestav eller håndtarget. Han er rettere i kroppen, og mer behersket med godbit.
Texas er fortsatt vanskelig , han vet ikke hvor han skal plassere rumpa. Plutselig har han glemt å tråkke skulder også.
.
Dette høres jo egentlig ikke så strålende ut, men jeg legger til at verre enn Drammen hundepark blir det ikke for snuta. Han tok seg inn igjen, alt dette ligger på meg. Han er råflink til å holde posisjoner i øvelser som dekk, og på.... Han skal ha det også. Og i blant kan en jo lure på hvem sine kommandoer en skal høre på? Matmor eller ho andre?
Hvem som belønner er også en greie......(Hint, kinesen er en stalker....)

Som sagt ; Drammen er ikke enkle omgivelser.
Han detter ut, men han kommer på igjen. Han jobba tross alt uten bånd også....


Jeg skal bare ikke gi belønning for halvgodt arbeid. Og jeg må ut der og jobbe. Jeg må like å flikke i posisjoner ,kan ikke slurve...

Det som i allefall var gøy var å la Nin og Tardis jobbe sammen.
Tardis  mellom beina på Nin, gå under ham, og tråkke på ryggen hans. Med Tardis i dekk, og Nin travende rundt, osv.
Nin må være noe av det snilleste født i hundekropp....




På vei hjem spiste vi medbrakt baguette ved vannet og hadde en liten fotosession. Gleder meg over hver eneste hund Tardis kan omgås..De kommuniserte så fint... Trening og erfaring på så mange plan....

En deilig hundedag, med gutta og Eva, det får være konklusjonen... Ja takk, mere.. God samvittighet over at i dag ble det masse mental trening. Takk for at du er herlige du, Eva!!

Neste økt :
Vendinger i heel
plassering i pelle og høyre
starten på hw, få ham med meg fra første sekund
Texas
tråkke skulder
chaplin, utholdenhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar