Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



fredag 5. mai 2017

I wanna do bad things with youuuuu

Så, har vi meldt på til Fredrikstad, så da er det bare å kjøre på..
Lillegull på hjemmebane, det blir bra uansett!!

Jeg nyter våren mens jeg kan, vel vitende om at bjørka er klar... på en dag er det både muse og rotteører på de hvite og svarte.....Raklene er lada og rede.
Da trenger jeg asyl..

Ute med grima hver langtur nå, og kjenner tydelig forskjell.
Han bryr seg mindre om hunder på avstand, det så jeg tydelig.

En bishon hanne hadde mye å si ved coopen, jeg holdt avstand, men det var ikke gitt at Tardis kom til å gjøre det, men jo, utrolig nok..
En egen pervers glede i å høre en annens hund ta helt av , mens min egen gløder reflekshvitt i det blå øyet i fint trav i mitt blikk

At det ble hett i dag ved en passering er min feil. Jeg hadde ikke nok tid  og egentlig lyst til å ta den rette avgjørelsen, å gå ned en steinete skrent, og dermed ble det for nært. Den andre hunden i flexi fokuserte ikke på eieren, og stirret noe fryktelig. Han kom seg fort ned i varv og på igjen, men jeg burde ikke tatt sjansen. Dum matmor!

Vi trente korte økter  tre steder i dag, to plener og på torget utenfor senteret.
Balansen mellom fokus og mas er ikke enkel. Han er veldig miljøfølsom, men ikke noe snusing, selv om det er en plen der mange ferdes.

Dro ham med og belønnet når det gikk bra. Varmet opp med kontakt og vendinger.
Dette er nøtta som må knekkes , hvordan få ham til å akseptere omgivelsene uten å måtte granske så mye? Treningssak , tenker jeg. Generalisering, om og om igjen.

Plen 1 og plen 2 ga samme erfaring.Han måtte overtales litt, før han går, men da går han greit.. Usikker om jeg skal krever 100 % øyenkontakt hele tiden, eller også akseptere at han dilter med , med blikket rett frem... Jeg gir selvsagt full ros og julaften når han ser opp.
Prioriterte å belønne ofte.

På torget ble jeg leken igjen. Vi gikk litt etapper på toppen av trappa, ca 30 skritt  over plassen, vending og tilbake. Veksla mellom plass og heel.  Veldig fornøyd med kontakta...

Var det bare ikke fryktelig leit at det var live musikk på pubben og åpen dør akkurat når jeg skulle trene litt posisjoner med Tardis?
Vi rocka litt løs typ løkkidipp og full impro vi... til True Blood temalåten.
Skulle tatt med hatt?

Jeg slapp båndet, og kommanderte ham i ut, rundt, snurre, twister og alt annet hva som vi kan. 
Bassen var dyp og god, og Tardis hadde rockefot, stupte mellom føttene mine i en chaplin..
Fy fabian for et kick... han var bare så med... sykler, joggere, what ever!!

Som gubben som betraktet oss ved blomsterrabbatten sa : fortsett sånn...

Ingen planer om noe annet, min herre....!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar