Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 1. juli 2024

Stevne/treningshelt i Vestby 28-30 juni 24

 



 

 Siste helga i juni er hundecamphelg, og i år dro vi til Vestby. 

Det vil si, vi dro kvelden før for å bo en natt hos Aina grunnet manns jobb. Så vi lukta litt på livet i Oppegård, og gikk tur med Hanne og Chaoz . Zpidi var grei vert, og vi koste oss veldig .Gutta måtte ligge i bur om natta, og det passet dem ganske dårlig, så helt musestille var det ikke. 

Tordenvært dro østover, og ikke nordover, men det kom et par skrall. og regn på natta.

Fra Aina er det ikke langt til Vestby. Så vi satte i gang med rigging og innsjekk. Noe regn så vi ikke noe til, men det blåste dragevær....

Første dag dømte jeg en klasse, så gutta tok det med ro , og trente bur. 

Lørdag hadde vi trening i grupper med hverandre som instruktører. Vi var rundt fire på hver gruppe, så vi fant ut hva vi ville jobbe med, jobba i økter på 5-10 minutter , og ga hverandre tilbakemelding. Selv med to hunder for min del, så ble det flere økter. 


Pizza lunsj, og så fikk vi velge sang. Vi hadde to klasser, en med og en uten godis. Jeg meldte bare på Tardis. , med godbit. Så skulle vi velge sang . Først fikk jeg "hey Mickey" , så den valgte jeg bort. Selvsagt , som for å knipse meg på nesa fikk vi hot legs ... Hva er oddsen... 

Så fulgte en halvtime til planlegging. Jeg fikk ingenting ut av sangen... utroskap fordi ei dame har flotte bein? Så det ga ikke mersmak. det var mye impro på de andre også... men noen fikk musikken til sitt neste program, det er jeg overbevist om.... Vi gikk utpå, med kosten, og gjorde noen greier, Tardis datt litt ut, men det var fordi jeg ikke var stålsikker på hva vi skulle, Løsninga på det var gode gamle posisjon pelle, som  han kan kjempe godt...

Folk virka fornøyd, og synes det var gøy. Selv de helt nye fikk vist masse. Noen tror jeg brukte anledningen til å øve inn sitt vanlige program...


Så kom søndagen. Sola var borte bak noen skyer, men vinden var borte, så alle papirer holdt seg på plass på bordene.

J


Jeg så fram til å gå inn med Tardis, for han var på som bare det. Han vet hva mellom betyr, og hang på,....

Han girer meg opp, fordi han gir så mye tilbake på banen. Ikke alt gikk helt etter planen, men han var i driv hele tiden, så jeg tilpasset meg hans ideer, så lenge ramma og de ulike delene av programmet var med. Jeg drøyde også flere av øvelsene, særlig de han kan så godt. 

Jeg trodde alikevel ikke det holdt.Og det hadde jeg rett i. For tredje eller fjerde gang fikk vi 7.4 fra en dommer, og da er det sååååå nære godkjent, men ikke helt. Jeg bare ler, for det skal smake så søtt når vi får den røde slufsa på skjemaet om ikke så lenge... vi er ett stevne unna kjennes det som.....

Uansett , så fikk vi andre plass, og andre premiering. Bak Cathrine og Keavy. Og dem slår ingen... 

Slagplan :

- finn ut hvor mige øvelsen er i forhold til dommerene. DU SKAL STÅ MED RYGGEN TIL DOMMERNE DA.

- fortsett å trygge fram sekvensen

- diskriminere mellom rundt og på kjelen. Det er kjempesøtt når han stiller seg oppå, men ikke når han skal rundt

- fortsette å tenke de siste sekundene.. kan de spisses, fram til kosten går i været og kjøttbollelukta svir i nesa? 

Så, bortsett fra å  gjøre som jeg gjør, så må jeg tenke over hvor dommerne er i kjelesekvensen. Så tar vi det derfra.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar