Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



tirsdag 2. juli 2024

uke 27 - økt 1

 Tok med kjelen og kosten ut på terassen.

Han var litt treg og uvillig i starten, og synes han var i sin fulle rett til å stjele belønning fra skåla.

Jeg ba ham gå i mellom, og han gjorde så, og hadde greie vendinger. Godbit i skåla til neste runde, og der var han og forsynte seg igjen...

Jeg belønna fra handa, men han måtte lissom bort i skåla og sjekke.. skula på meg som ikke fulgte opp.

Vi gikk gjennom "introdusere plan" sekvensen, og det gikk greit, bortsett fra at han istedet for å snurre begynte å rygge rundt meg.  Jeg stoppet ham, og starta på nytt . Han synes det var et finfint øyeblikk å gjenintrodusere "natta", som vi forkasta rundt påsketider som en del av programmet.

Tullebukk!

Gjentar sekvensen, begynner med en serie med spin, og så videre fram til framsendings sekvensen. Han går fram, og rett mot skåla. Den er tom, han står fullstendig skeivt,  i 45 graders vinkel og ikke i 90. Han skuler mot skåla, skuler mot meg. Jeg venter ham ut, kosten hevet til signal på at han skal fram. Ingen ny mellom kommando kommer fra meg, han har fått beskjed om å gå fram og da skal han stå i rett linje foran meg..

..... og så retter han opp kroppen slik at han står i loddrett linje foran meg, med en bevisst sving på rumpa, og øya festet mot veggen i vindfanget. 

VET DU HVEM SOM GJØR SÅNT?? DET ER DET  GARVA VELTRENTE KROPPSBEVISSTE KLASSE 3 HUNDER GJØR.....!!!

Jeg ble nesten på gråten. Ba om en snurr. Han snurrer og står like rett. Ber om rygging, og han flyter mot meg, og rett mellom beina mine,.

Jeg bruker bare kjøttbollebelønning på konkurranser, men akkurat der hadde jeg en kjøttbolle i lomma til en sånn anledning


Vi jobba også med kjelen, og varierte mellom rundt og på. Ingen krise om han finner på noe hyss , men greit å ha kontrollen.


Avslutta med litt tango/jazz, og prøvde å lure ham til å gå av føttene mine , og det gjorde det nok litt spennende..

En god økt!

Foto: Cathrine Jullum Kise


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar