Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



søndag 6. august 2017

Fredrikstad : Lucky dip og åpen klasse! Hjem med litt av hvert av premier!

Jeg omtaler helga under ett, jeg..

Fredag 4 august dro jeg til hjemlige trakter for å være med på treningsstevne. Grunnet flere dumme valg og regnvær så hadde det ikke blitt så mye trening...
Så jeg ville ta en økt hos mamma. Ettersom treningsplassen min, Gressvik torg  var åsted for konsert , så valgte jeg hagen til mamma. Gressunderlag, tross alt.
Det ble ganske demotiverende. Jeg fikk han liksom ikke med meg, han falt ut og tok til å maule gress.
Himla frustrerende i grunnen.... hvorfor liksom??
Premiedryss!! Masse fiskegodis,handlenett, medalje, og bullterriersparebøsse! Vinflaska for sjarmørprisen knekte jeg og modern til biffmiddag samme aften...


Så kom lørdag, med knallvær , tross tvilsomt varsel. Været rumlet, men skle utenom oss..
Oppmøte 12, for trekking av sang. Kanskje jeg hadde den på telefonen?
Nope, You and me med Polisar var ukjent mark. Egentlig  så skal du på lucky dip  ikke få musikken før du står der , på banen, men vi fikk altså en time arbeidstid..
Vel, jeg hørte nå på sangen på youtube, ukjent mark, men den dura og gikk i grei country takt, deg og meg tema. Tja....
Fant noe jeg kunne gripe fatt i med teksten, men ble litt stressa av de som noterte og tydelig hadde kjeder... jaja..Sånn jobber de, og ikke jeg...

Vi hadde rekkefølge etter lista av sanger vi trakk, så jeg var cirka etter midten.
Moro å se de andre. Det er jo umulig å se om noen har laget en plan, men en fikk lov å trekke på nytt om en ville det..  Så noe tankevirksomhet var det.. Noen dro ut bikkja med en gang.

Vi starta opp, med første mann. God spredning på musikkvalget. Fairytale, despasito,Nå skal vi skilles Johanne, Jeg vil ha en liten hund....

Vi starta opp som nummer 5. Null nerver. Hva hadde vi å bevise?Noe annet som roer meg er at fra  å ha en masse ritualer  med magiske kjøttboller, og opphausing så er det greit å se at han er med meg inn, og går fint på wienerpølser også.. Vi begynner å få rutine
Tardisen  jogga inn med meg, alle planer var blåst vekk, så vi bare satte i gang vi...
Han gjorde ALT han skulle...Og vi snakker full øs! Sånn bare en liten blå tidsmaskin kan...Han fant ikke på noe sjøl, bare fulgte opp... For et kick!
Fy søren så gøy!! Det hyggeligste var all rosen fra de andre som var der. Det betyr så mye for meg at de ser at vi kan! Nå har vi bevist det..... for en utvikling vi har hatt siden i fjor, liksom...

Så var det åpen klasse,fritt fram for belønning i ringen. Min plan var å få øvd på starten, som han sløver ned og bare finne posisjoner.
Han ramla av, jeg dro på. lokka...

Noen ropte ett eller annet.. til meg tydeligvisJeg var i bobla, men så trengte det gjennom. Connie brøla : Belønn ham mer!!!
Og det var hovedpremien den dagen for min del : svaret på hvorfor dette ikke funker.
Fikk en real bøtte fra Lobsgården om hva vi hadde snakka om i Gøteborg om å gi av seg sjøl, og jobbe han opp. da vi kom ut."Du gir ingenting av deg selv" freste hun "Han får ingen belønning der han bør få det!" Både  hun og Cecilie  ga meg en høyst fortjent nakkerist
Elementært og selvsagt , nærmest banalt, det hele
Jeg presser og presser, uten å lese ham. Jeg  strekker ham for langt, og jeg gir ham ingen respons! Aha! Ikke rart han demper og beiter.
Da vet jeg jo også hva jeg må gjøre. Tilbake til godkjensla, leken og lavere list og mindre krav. Påminnelser om hva vi driver med...
Du kommer ingen vei med å håpe på flaks i denne sporten. Tardis funker i freestyle fordi han får energi og respons og fart fra meg.
Han funker ikke i HW av samme grunn, da det mangler... Skal faktisk ikke så mye til..
Jeg må selvsagt også gå i meg sjøl og finne det morsomme med heelwork . Det er morsomt, men det kommer ikke like lett og festlig som FS, det sier seg selv.
Praktfullt! Sekken blir lettere av å reise hjem med en sånn premie - ren visdom

Vi koste oss i sola, skravla, koste med hunder og nøt kioskvarer og det grønne gresset.... bare det er innafor liksom...Det var søte valper, kjære venner, show på banen, en kineser som ikke piper i buret...... livet leker

Premieutdelinga gikk over all forventning !! Vi kom på tredje plass!!Uoffisiell konkurranse, men alikevel !! Gutten jobba i to minutter, og det fikk vi for! Og en slår ikke Ellen og Anniken!!Glem det!

Det er ikke lett å dømme lucky dip, folk stiller jo med ulik erfaring på både hund og seg selv. Klasse 3 folk med klasse 1 . Og en velger selv om en vil dippe med HW, FS eller blande ut over 20 %. Klasseløs dømming betyr at en må legge til side kriteriene for hver klasse... Så, dette er egentlig så off the record det kan bli.. Men å improvisere , og holde hunden i gang, velge en tematikk til musikken er jo det som er vesentlig. Så, Hanne og Sidsel skal ha for innsatsen her altså... I september er det min tur.
 Dommer 1  : 8,2 8,5 8,0
Morsomt, bra flyt, litt berørt av publikum?
Mange bra triks, bra til å være Lucky Dip

Dommer 2 8,7 8.0 8,0
Her var  det mye bra, mange fine triks, så morsomt å se dere i denne musikken. To gode kompiser

Som om ikke det var nok så vant vi sjarmørprisen. Alle som var der kunne legge inn en stemme, og så vant vi!!
Takker for det.. Vi er i siget nå, bare føreren får summa oss inn tilbake i heelworken...

Vi burde definitivt ha flere sånne dager, med uformell moro og erfaring!!


Veldig veldig dyr kines

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar