Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 12. februar 2018

15 min økt - gode overraskelser

Frustrasjon!!
Hva slags utstyr trenger jeg ( av hva jeg har) til å lære Tardis å rygge rett... fortvilende.. Jeg trenger en pall til å tråkke på, som ikke flytter på seg, og jeg trenger no høyt og langt til å lære inn god rygging. Planke og tepperull funker ikke

Jeg tok en mellomløsning og ville belønne  bakbeina på planken. Fikk et par velykkede, men så ble det bare en labb, og så ble det twist og rundell og jeg vet ikke hva.. så jeg ignorerte og flyttet litt på meg.
Og så ser jeg hva han driver med.. perfekt oppstilling  i venstreposisjon.. Jøje..

Kommanderer i høyre, det kan han jo, så venstre, og jo da... har sett det skjevere. Hurra! tok et par repetisjoner til. Jeg måtte bare bytte fokus, ettersom jeg tydeligvis ikke vet hva jeg driver med  med denne bakpartskontrollen

Så, ettersom vi trener til trikseprøva, så må jeg jo lære ham å gå rundt en targetstick .Det  er ikke noe jeg har brydd meg om, men må man så må man.
Ante meg at dette kom til å bli rett så likt koko, som betyr å rygge mellom meg og sticken.
Men jeg løste det greit. Fordi han er så flink til å diskriminere når øra er åpne.

Viste ham øvelsen, som nå heter show. To repetisjoner. Så klikka vanen inn, og han var i koko. Han fikk ikke noe på det, jeg hjalp ham igjen gjennom to ganger show. Ba om show, og fikk det. Ba om en show til, og han gjorde det.

Deretter fikk han lov til å gjøre en koko, så en show.
Han skille greit på opp på og rundt target, så regna med at ikke det skulle bli noe problem. Vi må bare terpe, og han får ikke belønning for det jeg ikke ber om.

Et par økter med hake helt til slutt. Mindre og mindre labb. Men han ville gjerne ha belønningen sin , så et par ganger ble det rent for mye å vente på.

Synes vi får til mye jeg, gleder meg til at vi kan gå ut igjen og begynne på programmene våre for året. Men enn så lenge er trikseprøveøving helt perfekt

I morgen : show, hake og venstre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar