Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



torsdag 18. august 2016

Økt

Denne shapinga gjør meg tåmodig, men det må jo frustrere ham å gjøre så mye en ikke får belønning for?
Han blir superkreativ og kommer med tusen  løsninger. Er litt redd for at belønning og bekreftelse ikke kommer ofte nok til at han ikke frustreres ennå mer og blir ennå mer kreativ..

Da jeg jobbet med Chaplin og ventet han ut  var han helt i fistel, mye rygging, klatring på meg, og snurring før han endelig kom  med snuta i rett retning.... det er så fristende å lokke litt, for å få ham på rett vei..

Boksen er samme greie. han er lynrask oppå, med bamser, snurrer, opp på to, dekk.. kort sagt alt han gjør oppi kurven i gremlinsnummeret

Men nå har vi fått planker..

Jeg kjørte ham rundt gjenstand og lot han gjøre en øvelse før han kom inn på plass. Meget god respons. Snurr, dekk, twist, han var bare fryden..

Så transportetappe. Tar litt tid, han faller ut til å begynne med men så er vi oppe i 20 skritt.
Når vi går framover skal fokus være på meg. Ser han ned så stopper jeg, og vi nuller ut resultatet. Bryter han på tre, så prøver vi på ny  og belønner på to, og prøver deretter  fem skritt.
 Brukte hele plenen, samt forstyrrende naboer på transporter, og variasjon i øvelser ved siden av.
Han velger meg, og det var 10% snusing igjen.  Når en kines ruller i kveldsdugga gress, da gjør du noe rett

Vi fortsetter med dette.

Neste gang legger jeg inn noen vendinger og variasjon i tempo. Vi må også trene  inngangsøkter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar