Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



torsdag 11. august 2016

Spontanøkt 11 august

jeg liker spontanøkter, for da er jeg så stolt over iniativ og resultat og alt...

Klikker og servelat.

Mål : klikke kontakt og belønne små steg

Vi har kjøpt pappboks på ikea... så jeg var klar.
og det ble mye klikking med labbene på.. Men så var han klar for å eksprimentere. Med Tardis går alt veldig fort, så plutselig sitter han o p p å esken i tidenes vakreste bamse.... Og han kan jo ikke den øvelsen....
Men vi klikket for alle bevegelser med bakbeina.

lekebelønning ble å løpe med han etter og hoie og herje, halen gikk, så kanskje det er en god belønning det også?? Han selvbelønna seg med "twist"

Chaplin. Her har  jeg lokka som budeielandslaget, så det tok litt tid før han i allefall tittet mellom beina mine bakfra. klikk
Så var det å vente ham ut til å trå på beina mine.Det tok sin tid. Passe på å belønne uten at han løfter opp labbene, fordi han går opp på to, men ikke stå bøyd over , men rette meg opp.. Hvem trener hvem??

Han tåler mye løfting og flytting i posisjon nå... flott!! Vi er på vei

Så skulle vi trene transportetapper, og det skal vi først og fremst gjøre på gress.
Rundt blokka er det gress.
Kontakt, klikk. Når han ser seg rundt og så velger meg klikk, ett steg med kontakt  klikk.. Han skal rett og slett aldri mer gå plass uten å se på meg.
Tre steg, klikk. Vi klarte 9 før han brøt. Snudde ( tomt for plen) og belønna kontakt på tre sted. klikk.
Vi var oppe i fjorten før jeg brøt.

Fant krakken og trente litt håndtarget, og skulder.
jeg har en hold kommando som betyr hold posisjon, som funker bra for meg, men trenger en fri kommando når alle øvelser er ferdig. Som i "ferdig med denne delen av økta, du kan ta pause nå."
Tror ikke alltid han vet forskjellen.. Det med å gi et hint om hva som kommer, som jeg lærte av Frida B på kurset i fjor sommer. Må tenke litt på den..Vet ikke alltid selv når den skal brukes , bare at jeg trenger en sånn?

 Dette begynner jo bra, mitt nye treningsliv

Må ha impregnerte planker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar