Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 2. juli 2018

Stevne/kurs i Lunde/Telemark 28/6-1/7-18


Om noen hadde fortalt meg da jeg var fjortis at jeg hver sommer skulle  dra til Telemark for å kurse og konkurrere med hund, og at mannen frivillig fulgte med på lasset, så hadde jeg vel knapt trodd det.. Men slik er det : Telemarksstevnet er sommerens høydepunkt når det gjelder hund

Moroa varte i tre dager. Jeg konkurrerte fredag, var med på kurs på lørdag. og dømte konken på søndag.
Til min store glede og overraskelse så vant vi klassen vår i FS2. For en gullgutt jeg har!!
Jeg gikk inn i bobla da vi gikk på banen og all kontakt treninga har gitt resultater. Han er med, null snus, fullt fokus..
Han gjorde alt han skulle, for fire kjøttboller liksom...
Det som gjorde meg litt forfjamset var responsen fra folk rundt meg, som roste og skrøt , mente at dette var saker.. Ble så klart glad og rørt.. dette har vi jo gått i grusen for mange ganger, og jeg hadde ikke klar dette uten hjelp , veiledning og støtte fra folka i miljøet...
Men jeg følte ikke at vi hadde  gjort en sånn kjempeinnsats. Ikke før jeg så videoen etterpå. Han var virkelig rådyktig!

I HW1 så gikk det sånn måtelig. Det viser seg at det går en grense for når også en kines blir berørt av varmen. Han var ufokusert og upresis. Mest det siste. Men det holdt til 3 plass. Hadde det blitt godkjent hadde jeg slutta i sporten. Han hang på meg hele tiden.. og det er der vi har slitt. Så det tar jeg med meg.

Vi hadde uansett ingenting vi måtte bevise , tenker jeg i og med at vi har opprykk i begge grener allerede.
Rickmanplakaten går i oppløsning i innramminga, vi er lei av å drasse på den store krakken, og Sykes har  stampa rundt på banen for siste gang. Men skjorta resirkulerer vi til Balkanprogrammet
i HW2


Dommernes vurdering i HW1 

Dommer 1 : 7.0. 7,5, 7,5
Ble litt upresist, men jobba på!

Dommer 2 : 7,5, 8,8

Dommer 3 : 7.3. 8,6  8,8
Det var dessverre noen upresisheter i posisjonene, og det trakk dessverre så mye ned at det ikke ble godkjent. I&H er bra for klassen. Når programmet er så avansert blir jeg forstyrret når det er du som gjør overgangen og ikke hunden
( Lover å skjerpe meg  der..)
Bra musikk og fortolkning


Dommernes vurdering i FS2

Dommer 1 : Wooous!For en entusiasme og for en framgang Noen upresisheter, noen forstyrrende håndtegn
Hadde ønsket et slags kostyme (Noen har ikke sett t-skjorta mi med I LOVE ALAN RICKMAN GET OVER IT!)

Dommer 2 : 7,5, 8, 7.5

Dommer 3 :  8.9, 9.0.9.2

En superflink Tardis og en superflink Eirin Her var det mange triks og uvanelige triks:-) teposkifte, nivå, avstand og selvstendighet, alt var med Pass på å få en stabil øvelse når han går opp på bakbeina BRA musikk og fortolkning


Ellers så var det kurs på lørdag med Salla Haavisto. Vi fikk tett og godt tilpassa veiledning. Jeg står jo kun med noen ideer til Dr Who programmet mitt, men fikk masse ideer og innspill. jeg har lagt meg på rett nivå, og hun kom med mye av det jeg allerede har tenkt. Alt jeg trenger for å sette fyr på bålet er en bekreftelse... Dette blir spennende..

Det var deilig å bare skravle, være litt hundeutro, trene litt for oss selv, og dyppe hundene i kaldt vann.


 På kvelden hadde vi koldtbord, alle tok med litt snadder, og hundequiz med nesten umulige spørsmål.
Så, jeg får være fornøyd med bronse der også... En kopp : Du er ganske flink.
Nina H var selvsagt best, og Ellen C bedre enn meg

Søndag var jeg dommer, og fikk sett alle programmene skikkelig, uten å stresse med meg og min boble.
Stilte Tardis i åpen klasse, bare for å jobbe litt i posisjoner. Sjokk og vantro og skam på hundeeier...Han k a n jo ordkommando på posisjonene, jeg kan godt ha hendene helt andre steder enn veivende opp i lufta.. Han fiksa fint venstre også

Slitne og  fornøyde dro vi hjem..
Jeg har jammen fått økt mengde av jordisk gods denne helga også

slufser, bedømming, forposer, leketøy og sånn olje som gir Mack fin pels

Dommer gave : te og bringebærdrops. Og quizkoppen, som sier jeg er ganske flink

For en super helg, for noen flotte folk, og for et supert arrangement. Har sagt det før og sier det igjen : Vi er et lite, men fantastisk miljø!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar