Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 8. oktober 2012

sååååååå flink!!

jeg trenger all oppmuntring jeg kan få av lille Blå, og dette var virkelig godt...

hadde behov for å trene Mack litt, og satte derfor Tardis i bur i stua. Til å begynne med ble han så forfjamset at han ikke fikk fram et pip, og jevnlig var jeg borte ved buret og belønna

da han var stille tok jeg ham ut... Er ikke så veldig imponert der, egentlig, for så fort han senser at han har min oppmerksomhet, så tier han bom still... ( angst eller motvilje mot å være alene? mye vilje her altså..)
 Det er jo det som er artig med å ha hunder på forskjellig nivå..
Har lekt litt med klikker før, men vet ikke helt om han har skjønt sammenhengen.

Men en ting hadde han fått med seg etter kort intro, og  det er håndtarget. Det gikk på null komma svisj..
så lenge targetn ikke var for langt unna.. men han kunne godt krype gjennom beina mine, for å smelle snuten i handa mi...

Kontaktøvelse både med klikk og med pølseautomat var det også godt å få dreisen på nå.
Han er kjempeflink.

Brenn , til alle som sier kinesen ikke kan lære noe!
Tenk, 3 måneder, og kan target og at det lønner seg med kontakt....
Det er læringsmetoder som funker det, krav, og belønning...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar