Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



lørdag 10. juni 2017

Økt på terassen..

Beklager altså, men når store deler av FS programmet mitt er på alle fire og det nivået, så er det ikke på frågan at jeg jobber i regn i jessheim sentrum..

Problemet mitt er at jeg tenker to saker på en gang her. Både  FS2 og Hw1
HW haster mest, for det er jo stevne i slutten av måneden. Og jeg skal legge til 40 sekunder. Og hva i huteste fyller en dem med? Ikke at det å fylle det er noe problem. Så, hva gjør man...? Har en ide , som jeg jobber uti fra. Takk og lov så snakker vi 4 posisjoner her, det er ikke flere valg en det liksom

I dag gjorde vi så mye forskjellig at jeg må tenke meg om..jeg er blitt flinkere til å planlegge hva vi skal trene på i økta, men så hender det jo at en drar det litt ut...

Vi starta med planken, og det jeg kaller "gloseprøve" Hund i nøytral posisjon, og så skal han gå i de ulike posisjonene.. Rett og slett, oversette kommando
Lo and behold. Da planken kom, så kunne vi ingen øvelser i det hele tatt., selv om jeg stilte meg strategisk på planken. Han er lydhør når vi trener uten, men jeg vil gjerne ha sideforflyninger også. Det er foreløbig et himmelhøyt mål.. Her må jeg tenke litt . Tror jeg gjør det vanskeligere enn det er...

Så gikk jeg litt rundt på den tørre delen av terassen og testa ut programmet  til Sykes med musikk på ørene ,mens han gjorde det han hadde lyst til.

Så testa jeg litt utadsending ,med tanke på en overgang og at han skal ligge, og bli liggende, selv om  jeg er veldig fristende å klatre på. Det holdt hardt.. Både fordi han så gjerne vil hoppe opp og ikke minst fordi det blir vått på halen. Han må bare lære å vente ..
Impulskontroll er ikke så greit .

Mens jeg satt der ville jeg jobbe litt med "skulder" også Han fekta og styrte på høyresiden, og jeg kjente to av klørne ripe grunding nedover kinnet. Herlig.. Jeg fikk han ikke over til venstre skulder, ikke snakk om..Han kunne gjerne stå på høyre side, men lenger enn nakken min gikk han ikke..
Så, tok jeg tegninga.. om han gikk over til den siden så kryssa han regngrensa , han kom utenfor taket. Giiid a meg...
Flyttet meg, ikke noe problem.. Dette er ikke noen villmarkens ulv  nei..

Fikk noen nye ideer til klasse to., og han minte meg på øvelser jeg hadde glemt han kunne..
Han kan jo gi labb, begge labber, sånn helt av seg selv plutselig.

Jeg trodde jeg skulle få fnatt der et øyeblikk, men det var jo litt morsomt også. Da jeg begynte å trene inn ideen til Bill Sykes, så var opprinnelig plan at  han skulle rive ned etterlystplakaten. Vi trente med en ringperm ,og han ble rett så god til å dytte den overende. Men så skippa vi det, og har ikke trent dette på ett år!
Så, ut av det blå når han ble lei av å trene dekk og bli, så feier han ned kjegla han skal gå rundt, og sender meg det fanteblikket...
Jeez..

Jaja, vet ikke helt hva konklusjonen i dag blir, men ... vi hadde det gøy, regnværet kan bare ha det så godt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar