Dette er bloggen til lille Tardis,(Curlycrest's Mr Paisley) født 15 .7.12


Tardis!

Fordi en blå politiboks... Eller en happy liten hund med blått øye.



FREESTYLER, med tunge på første date!


And... he's bigger on the inside..



mandag 4. juni 2018

Økt , litt av varje

Ble en økt i dag. Litt sånn etter innfall. Og det var greit det..

Det var nemilig koreografi kurs hos Nina H i helga... og der skulle man defintivt vært...Både fordi det er bitrere enn ørevoks å ikke være med på hundeløjer generelt, men også fordi koreografi er nettopp det jeg trenger innspill på fra de som kan  dette
Men denne helga, og noen tid framover så må en prioritere familie....

Så da trengte jeg rett og slett å få en økt.. være seg hva som helst egentlig...
Skulle bare henge opp tøy på terassen, gutta var inne og gjorde sine greier, da nabokatta dukket opp. Den viste svært lite respekt til å vite at terassedøra var åpen, i et hjem med to svært lite forståelsesfulle canis lupus som kunne oppdage visitten når som helst..

Det var sprading mellom plaggene på stativet, det var flørtende mjau ( vågalt, ja..) og når jeg strakte ut handa, så borra pusen hodet inni gropa og dura til i lav moll.
Dette kunne ende rett så utrivelig, så da gutta kom ut , så var jeg klar.
Ikke at pusi brydde seg, satt intill gjerdet og venta på mer.

"INN!" kommanderte jeg. Mack lystra og forsvant inn.  Tardis ble stående  i døråpninga, og da jeg strakte meg etter katta, så hadde han fire labber utenfor karmen
"Inn!" sa jeg. Han rygga inn, opp trinnet.
Snasent, tenkte jeg... da er standard og treningsplass satt... Terassen i dag

Så da begynte vi der, i døråpningen : rygge, inn. Han nærmest hoppet litt et par ganger , så han fikk mer avstand, 5-6 skritt, og så inn døra, 3 repetisjoner.. belønning fra handa.

Så tok jeg fram target med rød knott, og vi tok noen steg til venstre. Han var fortsatt skejiv, men mindre enn han har vært.. Han hopper litt for ofte opp , men det jobber vi med.jeg må dessuten være tydelig på posisjon., særlig når seven skal inn i registeret

Så jobba vi litt med lie down. Ut, rundt bjelken, dekk bli.. texas ( etter det belønna  han seg selv..det var en fin texas, for all del..)
Så jobba vi med at han skulle gjøre som jeg kommanderte, ikke noe nuss nå, for da tar han av... og da åker hørselen..

Sist så trente vi inngang  , på terassen, det er arbeid nok det.. fire skritt, og så belønning. Vi skal ha stålkontakt inn i ringen heretter...

Godt for sjela, godt for knotten, og iblandt er det dette man planlegger...
Neste gang skal vi trene på rygging.i plass. og knote ned noen ideer på sidelengs...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar